سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خداوندِ سبحان، شخصِ بی شرمِ گستاخِ بر گناهان را دشمن می دارد . [.امام علی علیه السلام]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :8
بازدید دیروز :2
کل بازدید :199506
تعداد کل یاداشته ها : 34
103/2/16
1:37 ع

بعد از گذشت چند هفته از انقلاب مردم تونس وسرنگونی دولت بن علی،مردم مصر نیز با فراخوانی  محمد البرادعی دبیر کل پیشین آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای که بعنوان مخالف حاکمیت فاسد مصر به شمار می رودبرای برگزاری راهپیمایی باشکوه علیه دولت مصر(حسنی مبارک )آماده می شوندو تاکنون بیش از 80 هزار نفر از مردم مصر در صفحه ویژه‌ای در فیس بوک، آمادگی خود را برای شرکت در تظاهرات مردمی اعلام کرده‌اند.
این در حالی است که نظام حاکم بر رهبری مبارک نیز پنج صفحه خاص حمایت از نظام در فیس بوک با عنوان «مبارک امنیت مصر است» تدارک دیده‌اند اما بنا به اعلام رسانه‌های مصری تا کنون تنها 200 نفر در این صفحه التزام خود را به مبارک ثبت کرده‌اند.
محمد البرادعی چند روز پیش نیز در مصاحبه ای اعلام کرده بود آتش انقلاب تونس به مصر نیز خواهد رسید و اگر تونسی‌ها توانستند انقلاب برپا کنند، مصری‌ها هم می‌توانند.
وی تصریح کرده بود که اعتراضات در مصر مانند گلوله‌های برف است که می‌تواند به بهمنی سهمگین مبدل شود.
  البرادعی همچنین در صفحه ویژه اینترنتی خود تصریح کرده است: به نام مردم مصر به تونسی‌ها به خاطر شجاعت و حق‌طلبی‌شان تبریک می‌گویم. البرادعی افزوده است:‌تغییر را با اراده خود اعمال خواهیم کرد و تونس راه را برای ما روشن کرده است.