سفارش تبلیغ
صبا ویژن
خلق را با قدرت خود، بی هیچ سابقه ای بیافرید و آنان را مطابق خواست خود ایجاد نمود . سپس آنان را در راه اراده اش پیشبرد و در راه دوستی اش برانگیخت . [امام سجّاد علیه السلام ـ در دعایش در ستایش خداوند، عزّوجلّ ـ]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :2
بازدید دیروز :3
کل بازدید :199482
تعداد کل یاداشته ها : 34
103/2/12
8:8 ع

دیده بان حقوق بشر اخیرا در گزارشی 102 صفحه ای از بدرفتاریهای بسیار در عراق از زمان اشغال این کشور توسط نیروهای آمریکایی در سال 2003 خبر می دهد. در این گزارش زنان، روزنامه نگاران، افراد بازداشت شده، بی خانمان و اقلیتهای مذهبی از جمله اقشار آسیب پذیر در عراق هستند. در این گزارش آمده است که دولت عراق در بسیاری از موارد تحقیقات مستقل و ضروری را درباره نقض حقوق بشر انجام نداده است.

همچنین یک فعال حقوق بشر سال 2010 در مصاحبه ای در بغداد زنان جوان را در زمره بیشترین قربانیان جنگ عراق معرفی کرد. بر این اساس پیش از جنگ خلیج فارس در سال 1991 وضعیت حقوق زنان در عراق نسبتا بهتر از دیگر کشورهای منطقه بود، اما در زمان حکومت دیکتاتوری "صدام" زنان بیش از گذشته متحمل رنجهای بسیار شدند.

هر روز گزارشهای بسیاری حکایت از ازدواج های اجباری، سوء استفاده های جنسی در عراق گزارش می شود، اما به نظر می رسد که غربی ها پاسخ های دو سویه ای را به قربانیان نقض حقوق بشر می دهند که از جمله این پاسخها می توان به تهدید روزنامه نگاران یا شکنجه افرادی که به طور غیرقانونی بازداشت شده اند، اشاره کرد.

از سوی دیگر گزارشهای زیادی درباره وجود زندانهای مخفی در عراق منتشر می شود که پیش بینی می شود در حدود 30 هزار زن و مرد در زندانهای عراق محبوس هستند که برخی از آنها در مکانهای مخفی نگهداری می شوند.

البته اگرچه دولت آمریکا متهم به کشتار هزاران نفر از مردم بیگناه عراق، وارد کردن چندین میلیون دلار خسارت به تاسیسات زیربنایی این کشور، قربانی کردن نظامیان بسیار در جنگ عراق برای رسیدن به اهداف  کاخ سفید، ایجاد شرکتهای خصوصی به اصطلاح امنیتی مانند شرکت  "بلک ‌واتر" و نقش این شرکتها در کشتار مردم بیگناه و شکنجه وحشیانه عراقی ها در زندانهایی همانند ابوغریب است، اما همواره شعار دموکراسی و دفاع از حقوق آزادی مدنی را سر می دهد و حاضر به پذیرش اشتباهات خود در جنگ نیست.

آمریکا درحالی در تلاش برای سرپوش گذاشتن بر جنایات خود در عراق است که گزارش منابع معتبر نشان می دهد در ابوغریب زنان زندانی بیش از مردان مورد آزار و شکنجه زندانبانهای آمریکایی قرار گرفته اند. در حقیقت آمریکا بر اقدامات وحشیانه خود علیه مردم بیگناه عراق واقف است، اما چون می داند که با انعکاس واقعیتها تنها سبب انزجار بیشتر مردم و انزوای خود در قبال جهانیان می شود، تلاش می کند تا مانع انتشار چنین تصاویری شود.

در ادامه گزارش این فعال حقوق بشر آمده است که:بهتر است به دیگر جنایات آمریکا در عراق از جمله قصه حمله وحشیانه و میکروبی به فلوجه اشاره کرد که این قصه از آنجا شروع شد که 4 نفر از نیروهای امنیتی شرکت بلک واتر در این شهر کشته شدند و بعد از آن پیاده نظام آمریکا این شهر را در محاصره قرار داد و سپس به شدت به این شهر با استفاده از توپخانه و بمباران هوایی حمله کرد.

در این میان زنان عراقی تنها قربانیان اشغال کشورشان توسط نیروهای آمریکایی نیستند و مطالعات بسیار از تولد نوزادانی حکایت دارد که ایالات متحده را مقصر آن می داند. مطالعات نشان می دهد استفاده آمریکا از سلاح های شیمیایی و اورانیوم ضعیف شده عامل تولد نوزادان ناقص الخلقه شهر فلوجه و آسیبهای ژنتیکی سلاح های مورد استفاده آمریکا در حملات شش سال گذشته بوده است.

ادامه تاثیرات حملات متعدد آمریکا به شهر فلوجه تا حدی است که مبتلایان به انواع سرطان ها و تولد نوزادان ناقص الخلقه در این شهر به مراتب بیشتر از دو شهر هیروشیما و ناکازاکی است که در سال 1945مورد حمله هسته ای آمریکا قرار گرفت.

از سال 2005 تاکنون در شهر فلوجه کودکان ناقص الخلقه به دنیا می آیند به گونه ای که برخی از آنان دو سر دارند و همچنین کودکانی هستند که از انواع مختلف سرطانها در رنج و عذابند