سفارش تبلیغ
صبا ویژن
تلخى این جهان شیرینى آن جهان است و شیرینى این جهان تلخى آن جهان . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :9
بازدید دیروز :7
کل بازدید :199454
تعداد کل یاداشته ها : 34
103/2/9
11:41 ع

مجموعه بررسی های انجام شده در خصوص وضعیت جریان فتنه نشان می دهد که این جریان در دو سطح آشکار و پنهان به «برنامه ریزی»،« فرصت سازی» و «عملیات» مشغول هستند.
این جریان در سطح پنهان یک اتاق بالادستی را تشکیل داده که برخی سرآمدان لایه های آشکار به همراه برخی چهره های پر نفوذ  به برنامه ریزی کلان مشغول بوده و هدایت و مدیریت لایه های آشکار را پی گیری می کنند.به بیان دیگر وظیفه این لایه پنهان اتخاذ راهبرد،گزینه یابی در میان حاکمیت،ایجاد رخنه،نفوذ میان بخش های مختلفی حاکمیت بوده و در برهه های دیگری نقش پشتیبانی در شرایط فشار را برای لایه های آشکار ایفاء می کند.
نگاهی به جلسات شکل گرفته در مناسبت های مختلف در جماران،دفاع های تمام قد ،هشدار به مسئولین و...بخشی از عملیات های آشکار شده این لایه پنهان می باشد.
از دیگر سو اما لایه های آشکار این جریان نیز 3 محور حرکتی را برای فعالیت با هدایت افراد و تشکل های مختلف پی گیری می کنند.
این محورهای حرکتی عبارتند از:
1-محور«احتیاط»:
در این محور افراد و تشکل ها حضور دارند که جای پایی در حاکمیت داشته به عنوان یک ظرفیت برای جریان فتنه شناخته می شود.این افراد و تشکل ها ظاهری پوزیسیونی داشته ولیکن پیام هایی در حمایت از چهره های فتنه ارسال می کنند.
تشکل های شاخص در این محور عبارتند از :«اقلیت مجلس» و«موسسه نشر آثار امام».
همچنین نقش هایی که برای این محور تعریف شده عبارت است از:حفظ اصلاحات در درون نظام ،امکان بازگشت اصلاحات به قدرت و جذب نیرو از درون نظام،
2- محور « میانه»:
جریان فتنه در این محور به تعبیر مشاور ارشد میرحسین موسوی «کت پوزیسیونی  و شلوار اپوزیسیونی » را سرلوحه فعالیت خود قرار داده و تلاش دارد طبق مصوبه پوشش گیری تحت عنوان«امام و انقلاب» با شرط و شرط و شروط امتیاز لازم را از نظام کسب کرده و به چرخه حاکمیت بازگردند.
لیدر اصلی این جریان سید محمد خاتمی بوده و اهداف جذب جمعیت خاکستری و رهبری ارکستر حفظ  فتنه گران را دنبال می نماید.
3- محور رادیکال:
این محور که همان فتنه ناب است همچنان تلاش بیشماری دارد تا مقابله خود با نظام را همچنان در دستورکار نیروهایش قرار دهد.
لیدراین محور موسوی و کروبی بوده و اهداف ذیل را در مقطع کنونی دنبال می نمایند:
الف- حفظ جنبش
ب- عملیات فرسایش علیه نظام
ج- جلب حمایت خارجی
گفتنی است همانطور که گفته شد این لایه آشکار در یک اتاق فکر بالادستی با حضور برخی چهره های پرنفوذ نظام به برنامه ریزی مشغول بوده و در محورهای تعریف شده به ایفای نقش می پردازند.

ماخذ:روزنامه جوان کد خبر :

337456